יום שני, 25 באוגוסט 2008

לחיצה אחרונה לפני סוף העונה

שלום לכולם,

אחרי הטור של מדריד (שהסתיים מוצלח יותר משהתחיל, לאחר שהצלחתי להתברג לבריחה העיקרית של היום בשלב האחרון ולבסוף לסיים בספרינט של הקבוצה הראשונה במקום 20), המשכתי לעיירה-Naquera שבמחוז וולנסיה, שם חברתי לסגל נבחרת ישראל שאיתו אתחרה בספרד עד סוף אוגוסט.
הנבחרת, כוללת 17 רוכבים מקטגוריות הנוער, העילית, ה-U23 והנשים ובנוסף שני מאמנים מישראל (דויד רזניק ועמוס וולף) וצוות ספרדי מקומי מטעם איגוד האופניים הוולנסיאני.
הנסיעה של הנבחרת לספרד הוגדרה כפיילוט ראשוני לשיתוף הפעולה בין איגוד האופניים הישראלי לאיגוד הספרדי. המטרה ארוכת הטווח היא להקים בסיס לנבחרת באיזור וולנסיה - שיאפשר לרוכבים להתחרות לאורך כל השנה בתחרויות אירופאיות ולהיעזר בנסיון של הצוות הספרדי המקומי ובוולודרום המקצועי שלהם.
פיילוט, כשמו כן הוא והתחושה הכללית בבית הנבחרת היא של ראשוניות ופריצת דרך.
הרוכבים הישראלים והצוות מנסים להתרגל לספרדית השוטפת ולהרגלי החיים שמכתיבים המקומיים.
אמדאו אולמוס - יו"ר איגוד האופניים הוולנסיאני, מלווה את הנבחרת לאורך כל הנסיעה ולומד להכיר את הרוכבים ואת המנטליות השונה שאנחנו מביאים מהבית.
בשלב הבא הוא גם ילמד קצת עברית (או אנגלית) וכך גם אפשר יהיה לפתור את קשיי התקשורת שנוצרים כשאין שפה משותפת....
נבחרת ה-U23/עילית שבא אני רוכב לצד ניצן מרגלית, אליעד דניאל, נתי הורטיג ואייל רהט, מתחרה במרוצים מקומיים בוולנסיה ובסביבתה. חברי הנבחרת, כולם רוכבים מנוסים עם רקע ברכיבה במירוצים באירופה, עוברים תהליכים של גיבוש קבוצתי (רובנו רוכבים בקבוצות נפרדות בישראל) במטרה לעבוד יחד במרוצים כאן.

השוני של המרוצים בספרד מהמרוצים בישראל מתבטא בכך שהרמה הכללית גבוהה יותר (ההבדל מורגש בעיקר בעליות)והעובדה שרוכבים שרגילים להתחרות אחד בשני במשך שנים, מתחרים ביחד למען מטרה משותפת.
לרובנו השינוי הזה מובן אך יקח עוד זמן עד שנפתח שפה משותפת ונלמד להכיר ולהבין את הדרך שבה כל אחד מאיתנו נוהג להתחרות. נבחרת ה-U23 והעילית היא מצומצמת (5 רוכבים בלבד) ועל כן "כוח האש" שלנו כקבוצה מוגבל ועלינו להיות מחושבים בהשקעת המאמצים שלנו במהלך המרוצים.
החודש הזה יהיה סימן דרך לבאות וילמד על מטרות הנבחרת לשנים הבאות ועל תוכנית המרוצים שתיגזר מהן.

נבחרת ה-U23 והעילית על קו הזינוק








עבודה קבוצתית (עם ניצן מרגלית)


מקבלים פרס של כבוד ממארגני התחרות

ומנערות הפודיום המקומיות...

אין תגובות: