יום רביעי, 7 במאי 2008

שגרת אימונים

בחזרה לשגרה...
החודשיים שחלפו מאז תחילת העונה עברו במהירות; מרוצי פתיחת העונה הראשונים הביאו עימם הרבה חוויות של הסתגלות ואפשרו לי לבחון את יכולותיי אל מול הרמה המקומית.
ממרוץ למרוץ הרגשתי שאני משתפר מעט, צובר עוד נסיון ומזנק יותר מתורגל ומחושב.
גיליתי גם שממרוץ למרוץ ההתרגשות פוחתת ואני מפתח "ריטואלים" קבועים שמסייעים לי לפלס את דרכי אל ראש הפלוטון ולנהל משם את המרוץ.
רבים שואלים אותי על החיים פה והחלטתי לכתוב על כך קצת יותר.
במהלך החודשיים שעברו מאז שאני פה, הרגלתי את הגוף שלי לשעות שינה ואכילה קבועות ולשגרת אימונים יציבה וודאית.
השגרה נחוצה עבור הספורטאי המקצוען, אך היא אפורה מאוד ושוחקת.
כדי שלא ל"ייבש" את המוח, אני משתדל לגוון את מסלולי הרכיבה ולמצוא בכל אימון כבישים חדשים ולא מוכרים. רוכבי הקבוצה שלי באים והולכים מבית הקבוצה בסנטאנדר - בהתאם ללוח המרוצים וכך אני זוכה לתחלופה קבועה של פרטנרים לאימונים.


בית הקבוצה בסנטאנדר

בשבועות האחרונים - עם שיפור רמת השליטה שלי בספרדית, התחלתי להכיר גם רוכבים מקבוצות מקומיות נוספות (כמו Camargo Roper ו-Cantabria Infinita - Wurth) שמארחים לי חברה באימונים.
עם הזמן, אני משתלב במנהגים המקומיים. מידי יום שני, רוכבי U23 מכל הקבוצות המקומיות, נפגשים בבית הקפה המרכזי בעיירה Maliano לאימון שחרור של אחרי המרוץ. פלוטון ארוך של רוכבים עם מדי הקבוצות השונות, מזדחל לו במעלה הגבעות של מחוז קנטבריה. בסוף כל אימון - מתאספים כולם ברחבה שמחוץ לאצטדיון הכדורגל של סנטאנדר, שותים קולה, מחליפים חוויות מהמרוץ וממשחק הכדורגל של יום ראשון של קבוצת Racing Santander המקומית.

בחלק האומנותי של המפגש החבר'ה שורקים לעוברות אורח נאות מראה ומקניטים אחד את השני בסלנג ספרדי ייחודי.
שגרת האימונים כשלעצמה, מעט יותר משעממת, אך היא נחוצה כדי שאוכל להרים את הכושר לרמות חדשות;
אני משכים מידי יום בשמונה וחצי בבוקר ולאחר השקילה היומית וארוחת הבוקר, אני יוצא לאימון בכבישי האיזור - בין 3 ל-6 שעות (תלוי במצב הרוח של אילן כשהוא כותב לי את תוכנית האימונים...)
אחרי האימון אני חוזר לבית הקבוצה, מתקלח, עושה מתיחות ומבשל ארוחת צהריים.
בערב, אחרי שנת הצהריים, אני עורך קניות לבית, לומד ספרדית עם מריה - המורה הפרטית שלי ומידי פעם גם יוצא עם כמה חברים לסרט או לפאב.
זה נשמע כיף ואם להודות על האמת - זה באמת כך. אני שמח מאוד על האפשרות להתרכז ברכיבת אופניים באופן מלא וטוטאלי ושמח עוד יותר - שיש לי אפשרות לשתף אתכם הקוראים בחוויות ובמה שעובר עלי כאן בספרד.

היום יצאתי לאימון בכבישי האיזור, ובכביש המחבר בין סנטאנדר ל-Torrelavega פגשתי את אלוף העולם לשעבר ואלוף ספרד הנוכחי בנג"ש - חוזה איבאן גוטיירז (מקבוצת Caisse D'epargne) שמתגורר בסנטאנדר.

אחיו של איבאן - דוויד, רכב בשנה שעברה בקבוצה שלי ואיבאן הסכים בשמחה שאצטרף אליו לאימון. אני מצידי קפצתי על ההזדמנות והרווחתי אימון עצים ואיכותי של 120 קילומטר בשלוש וחצי שעות...

אני כעת בשבועיים ללא מרוצים שבהם אני מוריד מעט את העומס - אחרי הטור הראשון של העונה ולפני סדרת מרוצי גביע ספרד בסוף החודש הקרוב.
בינתיים אני חוזר חזרה לאימוני הבסיס הארוכים כדי שאוכל לבנות מאוחר יותר להגיע חד וחזק אל מירוצי המטרה שלי בקיץ הקרוב.


מתאמן בכבישי האיזור

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

רן שלום!
חזרתי משבוע בטוסקנה, שבוע מדהים.
הייתה חוויה מדהימה לרכוב שעות לאורך כבישים ללא שוליים מבלי שאף אחד יסכן אותך ומבלי שמכוניות חולפות יצפרו. הייתה חוויה לטפס לגבהים בהם טרם הייתי, לגמוע עליות ארוכות וגבהות רבות כשבכל פעם שהעליה מתגלה עולה בדמי מפלס טרי של אדרנלין, ובשונה מהעבר בו קיללתי לפני כל עליה, ברכתי על זו שבפתח ועל הבאה שתבוא. היה תענוג להקדיש שבוע שלם לרכיבה בלבד ולא לתת גם למזג האוויר או לתנאי הדרך להפסיק את הרכיבה.
אבל החיים קשים ותובעניים... צריך לחזור לשגרה של רכיבה בסוף השבוע ואולי באיזה בוקר מזדמן ולהשאיר את החוויה לציפיה לקראת החוויה הבאה שבטח תבוא. ובינתיים, לקרא את שקורה איתך, להתקנא, לפרגן ולהנות מכך שיש מישהו שמגשים אולי חלום כמוס שהייתי רוצה שיהיה שלי.
ביקרתי את מקס וגם הצטיידתי אצלו, התרשמתי מאוד מהמקום ומהפוטניציאל העתידי שלו... נראה שבפעם הבאה אהיה אצלו. מקס מסר ד"ש חם וברכות והבטיח לבקר שוב בקרוב בארץ ולשבוא את השיא בנס הרים.
פיטבול יקר, המשף לבנות יכולות, להגביה את הרף ולהסתכל רק קדימה, האופק נמצא שם ואי אפשר להפסיק לחתור או יותר נכון, לרכוב אליו, ככול שתתמיד יתגלו לך מחוזות חדשים מעברו של האופק ותמיד ימצא לך אופק חדש...
אילן אפרת