יום שישי, 2 במאי 2008

היום שהיה - השלב הראשון ב-Volta Ascension

רגע אחרי המסאג' של אחרי ורגע לפני שאני צולל אל בין השמיכה והסדין - כמה מילים על היום שהיה.

להלן הפרטים הטכניים היבשים: 170 קילומטר של מרוץ, ארבע עליות קטגורייה 3, שתי עליות קטגורייה 2, שבע קבוצות מקצועניות (Continental), נבחרת רוסיה ופורטוגל והמוביל הנוכחי של סבב ה-UCI האירופאי.

המרוץ, נפתח בסערה כצפוי - עשרות התקפות מכל כיוון וקצב גבוה מאוד. בקילומטר ה-15, חמישה רוכבים מקצוענים הצליחו לפתוח פער ומיד הקצב בפלוטון ירד. הבנתי שאסור לי לתת לזה להתרחק ותקפתי. אלי הצטרפו שלושה רוכבים שהחליטו ש"זה זה" ובמהרה הגענו לבריחה הראשונה.

כך - נוצרה בריחה שכללה מלבדי שמונה רוכבים - מכל הקבוצות החזקות (טים שון קלי האירית, P3 ההולנדית, טים ברבור הפורטוגזית, טים Ulan הקאזחית ועוד).

כל הרוכבים בבריחה השתתפו בעבודה באליפסה ובמהרה הפער מהפלוטון גדל ל-3 דקות. אחרי מאוץ הביניים הראשון של היום (Meta Volante - בספרדית) שבו סיימתי שלישי, הפער מהפלוטון גדל ל-5 דקות.

בהעדר קבוצה דומיננטית עם אינטרס מובהק לסגור את הפער, הפער מהדבוקה גדל בקונסיסטנטיות והגיע בשיאו ל-8 דקות בקילומטר ה-75.

בשלב הזה, כל אחד מהרוכבים בבריחה החליט לחסוך בכוחות ולחשב את צעדיו.

כשהבנתי שקבוצת הבריחה עתידה להתפצל בקרוב, ניסיתי לגבש קואליציה עם שני המטפסים החזקים בבריחה (הרוכב של קבוצת שון קלי והרוכב של P3). עם ידע בסיסי בהולנדית, קצת ספרדית והרבה אנגלית - הצלחתי לגבש שוב את החבורה לעבודה משותפת עד העלייה בקילומטר ה-110 (קטגורייה 2) שם החלו התקפות ענק והבריחה התפצלה.

To make a long story short - בקילומטר ה-140 נסגרה הבריחה. מהמעט שנשאר לי ברגליים לאחר מכן הצלחתי לשרוד עם שאריות הפלוטון אל קו הסיום ולסיים את התחרות בזמן של קצת יותר מחמש שעות.
את השלב ניצח מקצוען הולנדי מקבוצת P3 (לא אותו אחד שהיה בבריחה) ואת הפודיום השלימו שני רוכבים איריים של קבוצת שון קלי המקצוענית.
אני סיימתי את היום במקום השלישי בקטגוריית המטפסים.

ראשון מהקבוצה סיים - חוזה מנואל גוטיירז בקבוצת החוד (בין מקום 10-30) והוא המוביל שלנו לדירוג הכללי.

מחר יום חדש וקשה לא פחות עם שלב אימתני בן 180 קילומטרים - קשים ותלולים במיוחד.
אני מצידי, אנסה לברוח שוב - במטרה לזכות בנקודות נוספות ולהמשיך להילחם על דירוג המטפסים.

כעת אני צולל למיטה כדי לצבור שעות שינה איכותיות.
שיהיה סוף שבוע שקט ומוצלח לכולנו
רן


בתמונה: הצגת הרוכבים בקניון של Santiago אתמול בערב

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

הי רן!
לקרא את שאתה מתאר ממלא אותי ברגשות גאווה, הערצה, השראה וציפיה לבאות.
אין לי ספק שאתה הולך בדרך הנכונה להיות אחד הרוכבים הטובים בתבל. תמשיך לתקוף, אל תירא ואל תוותר, אתה יכול לא פחות מ"המקצוענים" ואפילו יותר. המשך ברוח זו ואל תשכח את עדת חבריך המייחלים להצלחות שלך ומצפים לידיעה את הקורה אותך.
כמו פיטבול גזעי נשך בכל הכוח ואל תרפה.
אילן אפרת