יום רביעי, 19 בנובמבר 2008

בעונה הבאה...

מאז חזרתי לארץ, השאלה הכי פופולארית במחוזותיי היא: "מה קורה איתך בעונה הבאה?"
סקרנים? בצדק.

הרשעתו של ריקרדו ריקו – כוכב קבוצת הבוגרים המקצוענית, שהשתמש בסמים משפרי ביצועים, הביאה לחילופי ספונסרים ולשינויים דרסטיים במערך הקבוצה.
לימים, ייחקק הרגע הזה כאחד הרגעים המכוננים בקריירה שלי.
אבי נוהג לומר ש-"עיתות משבר הן הזדמנויות בתחפושת"; במקרה הזה, כך גיליתי, מדובר בתחפושת מושקעת ביותר...

רוכבי אופניים מערבים הרבה רגש בכל הקשור להחלטות מקצועיות הקשורות לקריירה שלהם והודעה כמו סגירה של קבוצה מקבילה במובנים רבים לתחושות של פירוק התא המשפחתי.
למתבונן מהצד, נראה היה שמדובר בסצנריו ברור שסופו ידוע מראש, אך מבפנים המציאות הכילה רבדים נוספים הנסתרים מעיני הצופה.

תגובות ההלם הראשוניות, התבטאו אצל כל אחד מרוכבי הקבוצה בצורה שונה. שמועות התגלגלו מכל כיוון. בעוד שרוב הרוכבים נאלמו דום, היו גם כמה יצירתיים ששמחו על סיומה של העונה בטרם עת ופנטזו (בקול רם) על חופשה במיורקה...

אחרי ההלם הראשוני, רוכבים החלו לנסות לעכל את המצב החדש ולבדוק תרחישים אפשריים. מהן הסיכויים שיתכנו השמועות על התפרקות הקבוצה? מה יקרה במצב כזה ומה זה אומר לגבי?...
פרשת הסמים של ריקו, הייתה איום ממשי עבור משפחות רבות שעמדו בפני אובדן מקור פרנסתם. חלומות רבים עמדו להתנפץ ומערך אנושי שלם שנבנה בעמל רב, כמעט וירד לטמיון.

במערך של קבוצה מקצוענית, יש למעלה מ-30 אנשי צוות שהקבוצה היא מקור פרנסתם (מאמנים, מעסים, מכונאים, אנשי שיווק, מזכירות ועוד).
כשהתקבלה ההודעה, מקץ כמה שעות, שהקבוצה ממשיכה לפעול בסיוע הספונסרים המשניים שלה, נשמעה אנחת רווחה קולקטיבית באזור סנטאנדר...

ממקום כזה, אפשר רק לגדול.
מאורו ג'יאנטי, מנג'ר הקבוצה החליט למנף את המשבר הנוכחי כדי לבנות מחדש את כל המערך. הוא החליט להביא כוח אדם חדש לקבוצה, להגדיר מחדש את יעדיה ולהילחם בצורה אקטיבית בתופעת השימוש בסמים בספורט.

בחודשים שעברו מאז, עברה הקבוצה הליך שיקומי.
אחד החברים הקרובים שלי, אמר פעם ש-"כשהגלים מתחזקים, החזקים מתגלים"...
מתוך כל הרפש שנזרק סביב פרשת הסמים, ניתן ללמוד הרבה על אופיים של אנשים; מי ממהר לחפש לעצמו "בית חדש" ומי מתמודד ומראה אמון כלפי הקבוצה שבנתה אותו.

בין יתר השינויים המערכתיים, מתחלפים גם נותני חסות, ערכים ואידיאולוגיים. בעונה הקרובה, תעבור הקבוצה תעבור שינוי תדמית משמעותי.

הפתעה אחרונה לעונה הקרובה היא הצטרפות של רוכב ישראלי נוסף לסגל (!!)

פרטים נוספים בקרוב מאוד...

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

רן, שיהיה לך הרבה הצלחה בשנה הבאה בפוג'י-סבטו....