יום שלישי, 5 במאי 2009

Euro trip - חלק ב'

את אורי וליאור פגשתי לראשונה לפני שלושה חודשים. היה זה בוקר קר של סוף ינואר.
כשהגעתי למקום המפגש בו קבענו - תחנת הדלק של נחשון, אורי היה שם לפניי. בשעה 06:15 בבוקר הוא כבר הספיק לפרוק את אופני הטארמק SL שלו מבגאז' המרצדס. ליאור הגיע עשר דקות מאוחר יותר באלפא רומאו שלו - והוריד את אופני ה-BMC החדשים שלו ממתקן הגג. הבנתי שהולכת להיות לי חוויה מעניינת...
את החיבור בינינו עשה אילן אולמן - שכותב להם את תוכנית האימונים לקראת המרוץ אליו הם מתכוננים, הטור טראנס אלפ. אילן הציע לי להדריך אותם בשבועות שלפני הנסיעה שלי לתחילת עונת המרוצים באירופה. "הם מתאמנים מאוד מוקדם בבוקר, ככה שתוכל להספיק את האימון שלך וחוצמזה אתה תראה - הם לא חבר'ה רגילים. תהיה לך היכרות מעניינת" הוא אמר.
לקראת האימון הראשון שלנו, קראתי באינטרנט על המרוץ הזה. הטור טראנס אלפ הוא מרוץ קטעים בן 7 ימים בו עוברים הזוגות שמתחרים בו למעלה מ-900 קילומטרים ו-17,000 מטרים של טיפוס אנכי מצטבר. למעשה, זה הוא המרוץ החובבני הקשה ביותר בעולם.
לאורך שלבי המרוץ, עוברים המתחרים בין הרי האלפים שבגרמניה עד פסגות הדולומיטים באיטליה ובדרך הם "תופרים" כל עלייה אפשרית. מדובר בהתמודדות בלתי פוסקת עם טיפוסים תלולים, מורדות מתפתלים ותנאי מזג אוויר קיצוניים. בנוסף לכושר הגופני ולחוסן המנטלי, נדרשים הזוגות שמשתתפים בתחרות הזאת לסבלנות, תמיכה הדדית ויכולת עבודה בצוות מהרמה הגבוהה ביותר. מעבר לכך, האתגר הזוגי - לעבור את כל שלבי התחרות כזוג על מנת לסיים את המרוץ, הופך את התחרות לאתגרית פי כמה.
באימון הראשון שלנו, למדתי עד כמה האתגר שהציבו לעצמם אורי וליאור אינו מובן מאליו.
בעוד שליאור הוא בעל נסיון בתחרויות סבולת (ריצות ארוכות וטריאתלון) ומחלק את זמנו בין האימונים לקראת הטראנס אלפ והמשפחה, אצל אורי המצב הוא שונה. את אימוני הרכיבה הוא החל רק חודש לפני האימון הראשון שלנו יחד. את זמנו הוא מחלק בין ניהול של מספר חברות השקעות בתחום הטכנולוגיה הרפואית, האימונים לקראת הטראנס אלפ ומשפחתו.
שני סיבובים ביער מגינים הבהירו לי את יחסי הכוחות ביניהם. אורי חסר נסיון ברכיבה, אך מגיע מרקע של אופנועים ומשכיב את האופניים בירידות המפותלות כאילו אין מחר. הוא מרבה לרכב בעמידה, צמא לשינויי קצב ולספרינטים. ליאור לעומתו - יותר שקול. שומר על קצב אחיד ומחשב את מאמציו. באימון הראשון, חלפה בי מחשבה שהביחד שלהם הוא כמו זוגיות של ספרינטר ורץ למרחקים ארוכים.
בשבועות שחלפו למדתי להכיר איכויות נוספות שלהם. חוש ההומור, הפרגון והאחריות ההדדית של שניהם, עשו את האימונים איתם לחוויה מיוחדת.
באחת הרכיבות, הצטרפנו לכמה זוגות אחרים שמתכוננים לטור טראנס אלפ. בתוך הפלוטון הרבגוני שכלל זוגות ברמות שונות, אורי וליאור נשארו יחדיו בכל שלב. ביחד בעליות, ביחד בירידות, ביחד במישורים אל מול הרוח והגשם והקור. כשליאור הסתבך עם השרשרת שנפלה, עצר איתו אורי מייד. כשאורי התעייף אחרי יום ארוך בגשם, שלף לו ליאור ג'ל ודאג שישתה ויאכל. התקשורת ביניהם - שנעה בין בדיחות גסות להבנה עמוקה חסרת מילים, היא סוד הקסם שלהם.כשסיפרתי עליהם למאורו ג'יאנטי, הוא התלהב מהסיפור האנושי של אורי וביקש לשמוע עוד על ההכנות שלהם למרוץ. גם הוא - בעלים של קבוצת פרו-טור מקצוענית, לא פוגש בכל יום מנהל מצליח ואיש משפחה שהחל לרכב רק לפני ארבעה חודשים כדי להתחרות בטראנס אלפ הקרוב. מאוחר יותר, בשיחת ועידה בסקייפ, הוא הציע לאורי את התמיכה הלוגיסטית של קבוצתו 'Fuji-Servetto'. "אנחנו נתמוך בך ובשותף שלך כאילו הייתם חלק מהסגל המקצועני של הקבוצה" הוא אמר לו.
מאורו, שמבין את הקשר ההדוק שבין הרוכבים החובבים לעשייה של קבוצתו המקצוענית, מעוניין לסייע לאורי וליאור בהתמודדות שלהם בטור טראנס אלפ.




הוא מאמין שהסיפור האנושי של אורי הוא בעל פוטנציאל לחשיפה תקשורתית רחבה ומעוניין ש- 'Fuji-Servetto' תתמוך בו ותהיה חלק ממנה.

אין תגובות: